Servo Motorlarda Kullanılan Magnet Tamiri Nasıl Olur

Yılmaz Servo Teknik > Genel  > Servo Motorlarda Kullanılan Magnet Tamiri Nasıl Olur

Servo Motorlarda Kullanılan Magnet Tamiri Nasıl Olur

Servo Motorlarda magnet arızaları nedeniyle yaşanan sorunların giderilmesi için fiziksel kontrolden sonra çeşitli manyetik alan ölçüm cihazlarıyla  Rotor yüzeyindeki tüm magnetler tek tek ölçülmekte, problemli olanların tesbiti yapılarak magnetler kısmen veya tamamen yenileriyle değiştirilmektedir.  Böylece Rotordaki tüm yüzeylerde manyetik alan oluşumunun homojen olması hedeflenmektedir. Yenilenen magnetlerin üzeri son bir kat, kuvvetli liflere sahip, ısıya dayanıklı malzeme ile kaplanarak onarım tamamlanmaktadır.

Servo Motorlarda Kullanılan Magnet Çeşitleri Nelerdir?

Servo Motorlarda kullanılan daimi magnetlerin çeşitli tipleri bulunmakla birlikte günümüzde sıklıkla NdFeB (Neodimyum-Demir-Boron) magnetler tercih edilmektedir. Ebatlarına göre daha güçlü manyetik alanları , +230 C’ ye kadar ısı dayanımları, ROHS uyumlu olması, NdFeB magnetlerin Servo Motorlarda kullanım tercihlerinden birkaçıdır. Tüm Neodimyum magnetler, korozyonu önlemek ve en aza indirmek için koruyucu bir kaplama gerektirir. Değişik tip kaplamalar kullanılmakla birlikte, en çok tercih edileni Ni-Cu-Ni(Nikel- Bakır-Nikel) kaplamadır. Magnetler kullanım yerine göre bloklar, diskleri halkalar, üçgenler,yamuklar ve diğer birçok şekilde yapılabilir. Özel ve standart boyutlar mevcuttur.

Servo Motorlarda Kullanılan Magnet Arızaları Nasıl Oluşur?

Servo Motorların içerisinde yer alan magnetler, çalışma koşulları nedeniyle veya zamana bağlı olarak yapısal bozukluklar gösterebilirler. Bunun sonucunda Servo Motorlar işlevsel aksaklıklar gösterir. Sıklıkla görülen arızalardan biri Servo Motor rulmanlarında veya rulman yataklarındaki aşınmalar nedeniyle Rotorun ekseni kaymakta, Statora sürtünen magnetlerin parçalanmasına ve Servo Motorun bloke olmasına, ya da bu sürtünme nedeniyle aşırı ısınan magnetlerin manyetik çekim güçlerini kaybetmesine yol açmaktadır. Bir başka arıza nedeni de magnetlerin dış kaplamasının zamanla çözülerek magneti oluşturan elementlerin tozlaşmasıdır. Rotor ve Stator arasına dağılan bu tozlar, başlangıçta farkedilmese de Servo Motor gücünde kayıplara, ilerleyen zamanlarda ise yine Servo Motorun bloke olmasına kadar giderek, işlevini yerine getirmesine engel olmaktadır. Bu durumda Servo Motor Sürücüsü de arıza vermektedir.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website

Popup Plugin